äntligen ny header

hejsan nu är den nya header på plats ^^ jag vet att det har tagit lång tid,men nu är den äntligen här. jag försökte ta med några av mina favorit mangas i den som bland annat: fullmetal alchemist,ao no exorcist,och  fairy tail. nästa gång funderar jag på att ta med  t.ex pandora hearts. hoppas ni gillar den nya bagrunden och header ^^ ! hoppas ni har en grym kväll. 
jag älskade ao no exorcist animen,ska börja kolla om den från början igen ^^

spice & wolf

ska börja kolla på denhär ikväll kommer bli så awsome äntligen hittade jag en ny anime jag kan börja på,så nu som alltid tänkte jag lägga ut handlig och opening (genre) :) hoppas ni gillar.
HANDLING:
Kraft Lawrence stöter ihop med en ung svansförsedd gudinna och de slår följe, något som retar upp kyrkan.
   Kraft reser från by till by och säljer varor. Mellan två destinationer träffar han en dag den unga flickan Holo, en vacker tjej med vargsvans och ludna öron. Hon påstår att hon är en skördegudinna, och de två börjar resa tillsammans. Snart får de dock både bybor, lokala konkurrenter och kyrkan lägger sig i.
 
opening: 
 
 
källa om handlig: sfbok.se 
 

gamla stan

hejsan alla fina läsare idag var jag i gamla stan och gick in i sf bokhandeln,jag köpte massa awsome grejer. jag köpte: pandora heart 1 och 2,sebastian i kodräkt,och ao no exorcist bok ett ^^ det jag tycker är roligast med den butiken är att dom har så mycke manga där hittar jag alltid något nytt jag vill börja läsa eller kolla på denhär gången hittade jag en manga som heter spice wolf som jag ska börja kolla på ikväll :) kommer bli awsome. 
bild jag tog idag när jag va i stan med mina kompisar ^^

days inspiration

 
 

bra dag

hejsan bloggen idag fick jag äntligen alla awsome grejer från ebay :) det var hårband,kigurumi panda,tattoo tights. sen har jag vart hos rebecca och nu är vi hemma hos mig för hon ska sova här idag ^^ jusst nu kollar vi på en av mina favorit serier gossip girl,rebecca har alldrig sett den så vi började kolla från säsong ett jusst nu kollar vi på avsnitt två. imorgon blir det att åka till stan med kompisarna det kommer bli roligt :) vad har ni gjort idag? 
 

vampire academy

började läsa första boken för ett tag sen och tyckte att den var bra,så nu har jag kommit till bok tre,och jag kan inte sluta läsa en av dom bästa vampyr bok serierna jag någonsin har läst. 
HANDLING: Vampire Academy, del ett. Rose och Lissa är tillbaka på S.t Vladimirs Academy, en skola för unga vampyrer och halvvampyrer, efter två år på rymmen. Lissa är moroi, en dödlig vampyr med goda magiska krafter. Rose är dhampir, en halvvampyr som tränar för att kunna bli beskyddare med uppgift att försvara moroi.
Intriger och kamp på liv och död bland vampyrer på high school! "Det är bättre än att bli full eller hög." Rose Hathaway, 17 år och dhampir, om hur det känns att "donera blod" till en vampyr. Efter två år på rymmen är Rose och Lissa tillbaka på S:t Vladimirs skola - en ganska ovanlig internatskola för unga vampyrer, moroi, och halvvampyrer, dhampirer. Lugna, eftertänksamma Lissa Dragomir är en moroiprinsessa, en dödlig vampyr med magiska krafter. Hon måste hela tiden skyddas mot de odödliga strigoi, de farligaste och mest blodtörstiga av alla vampyrer. I hetsiga och rappkäftade Rose Hathaways ådror flyter människoblod och vampyrblod i en kraftfull blandning. Hon är en dhampir, och hon är Lissas bästa vän. De onda strigoi har svurit att Lissa ska bli en av dem, och det är Roses uppgift som beskyddare att försvara Lissa. 

let it burn

hittade denhär igår,väldigt fin video från ao no exorcist. feresten kollade jag klart på ao no exorcist animen idag :) var en av dom grymaste animena jag någonsin har sett,jag älskar den så nu tänkte jag börja läsa den oxå   ^^ 
 

dagens vill ha ! ♥

vill värkligen ha en sånhär blus dom är så fina,men väldigt dyra ^.^ ! 
alla kommer från: newlook.com 

5 sanningar om pocki

 
* manga själper mig alltid att komma på bra humör när jag är t.ex ledsen,arg mm 
 
* jag brukar göra konstiga saker med händerna när jag pratar med folk (har hört från mina kompisar)
 
* jag började gilla manga för drygt ett år sen 
 
* jag har dåligt självförtroende (villket jag måste jobba på) 
 
* jag är beroende av att spara bilder har typ 1000 stycken på min dator 

planer för lovet ♥

 
 
 
 

bird tattoos inspiration

tycker dom är super fina ! ^^ jag tycker att fågel tatueringar står för frihet, så idag blir det dagens inspiration.
 
 
alla bilder kommer från weheartit ^^
 

fina peruker

perukerna som jag kommer visa nu kommer från wig-supplier.com ^^ vill ha en ! 
 
 
 
 
 
 
 

HERO

dagens band blev hero,älskar deras musik hoppas ni kommer gillar dethär. nu kommer jag lägga ut lite låtar med dom ^^
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

blocket jag köpte

 gick in på lagerhaus idag och var tvungen att köpa dethär blocket,tyckte det var jätte bra för den har helt vita sidor :) så jag kan rita massa awsome saker ! 
den kostade 29 kr.
 
 

lite låtar

 
låten är från en av ao no exorcist,film trailers jag tror det var film trailer 3 ^^
 
 
dethär är trailer som låten ovanför kommer ifrån. 
 
 
 
 
 
kommer komma lite piano versioner för jag tycker att dom är så bra ^^ ! 
 
 
 
älskar denhär låten med Ia,och piano versionen var så grymt bra ^^ ! 
 
 
 
 
 var lite låtar ^^ hoppas ni tykcer om det 
 
 
 

mindre bloggning under helgen

hejsan bloggen under helgen ska jag till pappa,så jag kommer inte kunna blogga för jag kommer inte kunna ha med mig datorn dit :( så jag tror det kommer bli mer bloggning imorgon eller på söndag,det beror på om jag ska sova där hela helgen eller bara tills imorgon,hoppas alla fina läsare kommer ha en bra helg ! ^^ 

nytt anime tips

ao no exorcist är en av mina favorit animes tycker den är super bra och sorglig,så nu som alltid kommer jag lägga ut handling och opening,och kanske genre vi får se. 
HANDLING: Vi människor lever i världen Assiah och demoner i världen Gehenna. Dessa världar ska inte komma i kontakt med varandra, men det händer ibland att demoner besätter varelser från vår värld, men här finns folk som slåss mot dessa demoner och de är exorcister. Rin Okumura har alltid sett dessa demoner och när han vid 15 års ålder får se sin fosterfar dödas av satan får han samtidigt veta att han är satans son. För att hämnas på satan och för sin fosterfars skull bestämmer sig Rin för att bli exorcist.
 
genre: drama,komedi,skolmiljö,övernaturligt 
 
 
opening 1: 
dom har så bra openings och endings i ao no exorcist ! :D

pluggar till no prov

hejsan imorgon som första lektion har jag no prov :( känns väldigt jobbigt för jag kan typ inget,och så är det 6 frågor som alla är rätt så svåra. hoppas jag klarar det för jag har gjort så mycket omprov på sistone och det bidrar till att jag har fått dåligare självförtroende,jag tror t.ex inte att jag behöver plugga lika mycket för att det redan känns som att jag inte kommer lyckas. det är väldigt jobbigt,har ni några tips på hur man kan få bättre självförstroende? ^_^ 
så söt ^^ one piece är en jätte bra manga tycker jag,jag rekomenderar den till alla 
den är väldigt rolig och spännande 

dagens bilder

hittade massa nya fina bilder från tumblr idag så jag tänkte lägga ut lite =^^= neco ! 
 
 
 
 
 
 
kyary pamyu pamyu ! ^^
 

kollat på lucky star

hejsan alla fina läsare i dag har jag vart helt frisk och mått bra,så jag var i skolan och hade det gamla vanliga lektionerna,det bästa var att vi slutade klockan 1 idag,så jag och rebecca gick hem till mig och jag försökte övertala henne att läsa one piece eller vampire knight, sen började vi kolla lite på lucky star :D hon värkade gilla den,själv är det en av mina favorit animes och konota är så roligt,och så är hon ju otaku som jag ^^ sanningen är att jag är lite lik konota,jag gör ochså läxorna i sista sekund och sitter och läser manga och anime istället för att jobba,kanske inte alltid det bästa ;) 

hur man gör lucky stars

kommer helt klart försöka göra sånna här söta tjärnor under lovet,hoppas dom kommer bli lyckade ^^ ! 
 
sähär ser dom ut: 
 
 
såhär gör man dom: 
 
 
 
 
hoppas ni lyckas med era om ni får lite inspiration och vill göra dom ! :3

önskelista från sfbok

jag har gjort upp en lista på vad jag vill ha från sf bokhandeln i gamla stan,för jag fyller år i mars och jag vill ha super mycke saker där ifrån,men man kan ju inte få allt så nu tänkte jag lägga ut det jag ville ha mest där ifrån ^__^ ! ♥
 
 
gossedjur= 149 kr 
 
black butler 1 och 2=  95 kr 
 
 
loveless 1 och 2 i en bok= 148 
 
pandora hearts bok 1 och 2 = 118 
 
angel beats animen= 360 
 
vampire knight officiell fanbok= 148 kr
 
vampire knight 5,6 och 7= en kostar 95
 
 
allt jag ha visat finns att köpa på: sfbok.se
 
 

natsu och lucy video

natsu och lucy är så söta tillsammans så jag tänkte lägga ut en video med dom.
 
 

baka to test shoukanjuu

är jag är hemma och är sjuk så sitter jag alltid och kollar på anime,så nu tänkte jag tipsa om en av dom tre som jag började på alla var bra,så nu som alltid tänkte jag lägga ut opening och handling ^__^ ! <3 
baka to test shoukanjuu:
Berättelsen kretsar kring Akihisa Yoshii, den "Baka" av titeln. Hans akademi delar stelt upp elevkåren i klasser baserade på resultaten av testerna. De underverk är i en klass med fällbara säten komplett med luftkonditionering, men Akihisa är i F-klass, den lägsta steget på skolans stege som är möblerad endast med låga, decrepit tabeller och slitna halm mattor tatami. En tjej som heter Mizuki Himeji är faktiskt en av de smartaste tjejerna i Akihisa s andra år, men hon hade feber på testdagen och fack i F-klassen. Förutom Mizuki (som Akihisa hemlighet avgudar) har F-klassen även Y? Ji Sakamoto, klassen president som har varit Akihisa vän och partner-i-brott sedan första år.
 
genre: komedi,fantasi,och romans 
 
opening: 
 
källa: google,goodanime.net

tar det lugnt hemma

hejsan hade feber inatt igen :( sååå jobbigt,det är ju inte kul att vara sjuk. jag har suttit och kollat lite på anime ^^ anime gör mig alltid glad. jag tror jag kommer kunna gå till skolan imorgon,om jag inte blir sjukare. nyss städade jag mitt rum och snart ska jag plugga super mycke till no provet. hoppas jag kan kolla på amnesia ikväll jag hoppas på att dom har fixat engelsk text på den. känns väldigt stressigt för jag har no prov på fredag :( hoppas jag kommer kunna något. 

dagens vocaloid låt

det blev med Ia idag ^.^ ! <3 
 
 

inspiration

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

har vart hemma idag

hejsan bloggen idag har jag vart hemma från skolan för jag har haft feber,och så kunde jag inte sova på hela natten så jag var jätte trött imorse buhu! :( hemma har jag pluggat so,och så har jag kollat lite på pretty little liars tycker värkligen om den serien,fast min största favorit är alltid vampire diaries. har blivit bättre men jag vet inte om jag kommer gå till skolan imorgon vi får se. men det kan vart pressen som gjorde mig sjuk,vi har haft så mycke läxor och prov jag är så trött. det känns som att jag alldrig kan ha en lugn dag för det är alltid någon läxa man måste hålla på med,pluss så har jag två bloggar som måste uppdateras hela tiden.
 

dagens låtar

så himmla bra låtar,tänkte att det var länge sen jag la upp låtar så nu kommer det lite nytt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

sitter och läser manga hos fransesca

hejsan alla fina bloggläsare,idag har jag vart med bästa fransesca har vart kul som alltid,vi har inte gjort något speciellt mäst suttit vid dator,slappat och så har vi faktist pluggat till so som ska vara inlämnat imorgon så duktig jag är. jag ska åka hem om typ en timme,men innan jag åker hem ska jag och fransesca kolla lite på anime :) kommer bli roligt,vi ska kolla på amnesia ^^ men innan det ska jag läsa lite mer av min absoluta favorit manga som är vampire knight ! ♥  
 
dagens fråga = läser (kollar) ni vampire knight?

dagens citat


3 mangas med äldre stil

hejsan nu tänkte jag lägga ut handling på 3 av mina favorit animes,jag älskar mangas som utspelar sig för länge sen när dom hade butlers mm så nu tänkte jag tipsa om 3 stycken sånna alla tycker jag är awsome och jätte bra.
 
black butler:Sebastian arbetar som butler åt en tolvårig grabb i London tack vare ett mystiskt kontrakt. Sebastian har demoniskt blod, och med det tillkommer vissa magiska krafter, något som oroväckande ofta måste komma till användning i det viktorianska England som historien utspelar sig.
 
pandora heart:
Svart och hårdhudad berättelse om kille som hamnar i det värsta fängelset i Japan trots att han är oskyldig.
   Oz ska genomgå en manbarhetsrit för att upptas i vuxenvärlden, men det som borde bli en fest förvandlas snart till en tragedi, då han anklagas för ett brott han inte visste att han hade begått! Han stängs in i ett fängelse kallat Abyssen, där han träffar en underlig flicka. Alice, som hon heter, verkar vara bra mycket mer än hon utger sig för att vara...
 
god child:Gotiskt melodram om Lord Cain, en riktig charmör i 1800-talets London. Han ägnar sig åt att jaga galna mördare tillsammans med betjänten och vännen Riff och sin tioåriga halvsyster Marie.
 
hittade handlingarna på: sfbok.se
 

Another

började kolla på Another med fransecsa igår,lite läskig med jag älskar hur dom är ritade i den så fint. men jag har hört att den bara kommer bli läsigare och läskigare efter avsnitt tre då det första dödsfallet var. så nu tänkte jag lägga ut handling och openingen.
HANDLING:Yomiyama Kita Middle School är platsen där allt utspelar sig. Dit har 15-åriga Kouichi Sakakibara flyttat och det är något som inte verkar stämma med hans klass, eller framför allt med hans klasskamrater. De verkar alla rädda för något men undviker att prata om det.
Han träffar Mei Misaki, en söt men konstig tjej och hans försök att lära känna henne gör saker bara än märkligare. Mycket verkar ha kopplingar till en incident som hände på skolan för 26 år sen (det är nu 1998), men vad var det som egentligen hände?
 
opening: 
 

glad alla hjärtans dag

hejsan alla mina fina läsare jag vill bara önska er en bra alla hjärtans dag ! :) hoppas ni har en bra kväll.

helgplaner ^.^

hejsan alla fina bloggläsare i morgon åker jag till bästa fransesca över helgen kommer bli lika awsome som alltid,sanningen är att hon är en av dom bästa vännerna jag någonsin haft,hon finns alltid där för mig när jag behöver henne,vi har alltid kul tillsammans och om jag ska vara ärlig så är det väldigt svårt att hitta så bra vänner som hon. så tillbaka till poängen jo jag tänkte bara säga att jag kommer kunna blogga hos henne men kanske inte exakt lika mycket,för jag kommer ju till henne för att vara med henne,hoppas ni klara er med lite mindre bloggning :) 
blev en bild på grymma fullmetal alchemist ^^

Natsu/Gray/Loki and Lucy videos

så svårt val jag kan inte välja för jag gillar både natsu och grey,och loki har jag inte sett så mycke av men jag tycker inte lucy ska välja honom. vad tycker ni ? 
 
 
 
 
 
en av mina favoriter ^^ 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

bra fairy tail openings

 tycker openingarna i fairy tail är så bra så jag tänkte lägga ut lite ^^
 
 
det ända jag kan tänka på  när jag hör denhär är "rock city boy" för dom sjunger det så ofta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
älskar värkligen opening 1 ^^ jag tänkte att ni skulle få höra lite fler 

biblan med rebecca

konichiwa! *-* alla fina läsare idag har jag vart i skolan hade idrott :/ brukar inte gilla det för jag är inte så bra på de,och när jag inte är bra på saker så brukar jag inte vilja försöka :( dåligt av mig kan man tycka. men det konstigaste va att det faktiskt va helt okej på idrotten idag jag blev väldigt förvånad. sen efter skolan så gick jag och becca till sollentuna bibliotek och lånade lite böcker,becca lånade om sina böcker och jag låna lite nya som naruto,gakuen alice,och en bok som hette typ "the complet manga guid" eller nått ^^ kommer börja läsa på den snart,dock är den på engelska så det kommer ta tid att läsa ut den ( ´^` ) ! 
här har vi den ^^

ny header + färg glada bilder

hejsan jusst nu sitter jag och håller på att göra en ny awsome header,jag hoppas att jag kommer kunna lägga ut den imorgon ^.^ nu kommer lite nya bilder.
 

dagens inspiration=pocki

haha så passande att jag tar pocki som inspiration när jag har det typ som namn på bloggen eller inte rikitigt,visst är pocky gott eller vad tycker ni? 
 
 

jäkla internet

hejsan bloggen jag vill bara säga att jag inte har nägon anning om vad som har hänt med bloggens design :( den är ju helt vit ju,plus så har mitt internet blivit cp så jag kan nt gå in på andra flikar när jag är inne på bloggen för då försvinner bloggfliken :( inlägget jag gjorde igår tog lixom 30 minuter att göra bara för att den försvann hela tiden.

promenad dag

hejsan alla mina fina läsare idag har jag haft uteaktivitet i skolan jag valde att gå promenad,det var faktiskt roligt och så fick jag smaka grillade marchmellows för första gången det var väldigt gott,det jobbigaste va när vi skulle gå hem det tog drygt en timme :( så nu är jag äntligen hemma rebecca va här ett tag oxå innan hon skulle till scauterna :) det var kul,asså kan man förklara min dag som väldigt rolig men samtidigt väldigt jobbig. vad har ni gjort idag? 
katterna happy och charle från fairy tail mangan som jag visade igår.

dagens anime fairy tail

hejsan bloggen idag började jag på en ny anime som hette fairy tail,jag har läst den ett tad nu och tänkte att det var dags att prova att se den :) hihi den va jätte bra jaf fastnade direkt jag är redan på avsnitt 6 ^^ senast jag kollade på goodanime.net så hade det kommit 190 någonting,det är bra att det är mycke avsnitt för mitt största problem när jag kollar på anime är att jag inte vill se klar dom och typ alla animes jag har kolla på utom denhär har typ vart 13 avsnitt så nu tänkte jag som alltid lägga ut handling och opening hoppas ni gillar ^^
HANDLING: Natsu är en eldmagiker som försöker skrapa ihop ett eget skrå med magiker i en värld där alla kan magi. Han börjar med att försöka få med sig snygga Lucy på sin sida, för stt sedan utöka med fler magiker ju mer tid som går. Men har de vad som krävs för att bli hjältar i en värld full med pirater och ångdrivna maskiner.
 
opening: 
 
älskar värkligen openingen :) 

min dag med kompisarna

hejsan idag mår jag mycke bättre,igår hade jag feber och va förkyld. som sagt så mådde jag bättre så ringde franshis bror och frågade om jag ville vara med dom :D var jätte kul sen ringde becca så det blev väldigt många hos vale XD ! det var jag,franshi,vale,becca och franshis två bröder,det muntrade värligen upp mig att vara med dom efter en super tråkig dag i sängen. jag har värkligen dom mäst awsome vännerna man kan ha,har alltid kul med dom och det roligaste är att dom oxå gillar manga eller jag är lite osäker på om becca är så speciellt inreserad av det men dom andra är :D hihi sry för långt inlägg :/ 
 
naruto och sauske så söta ps. har glömt hur saskes namn stavas :( 

2 filmer som jag vill se på bio

hejsan bloggen nu tänkte jag lägga ut 2 trailer på filmer som jag vill se på bio hoppas ni gillar :) 
 
beautiful creatures: 
 
 
 
the mortal instruments city of bones 
 

DIV

div är ett nytt band jag hittade nyss,det är jätte kul att hitta nya band ofta brukar jag bara kolla runt och sen ser jag något band på youtube som värkar cool så lyssnar jag :) hoppas ni gillar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

deco*27

dagens låtar som jag kommer lägga ut idag blev med deco*27 ^^ yey
 
 
 
 

1. Line

2. Nisoku Hokou

3. Rain Border

4. Sunadokei

5. Coward Mont Blanc

6. Mukashi Mukashi Kyou no Boku

7. Ai Kotoba

 

 


dagens 3 anime tips

vampire knight:Yuki Cross har inga minnen från innan hon räddades undan en vampyrattack för tio år sedan. Hon adopterades av rektorn på Cross-akademin och arbetar nu tillsammans med sin kompanjon Zero för att vakta akademins hemlighet: på dagarna går vanliga mänskliga elever på skolan, men på nätterna fylls den av vampyrer som går i nattskola där. Yukis uppdrag är att se till att ingen kommer till skada i skymningen, när de båda grupperna byts ut. Hennes kompanjon vill döda monstren, men Yuki fascineras av dem, särskilt en av dem, och hon tror att de och människorna skulle kunna leva sida vid sida.
 
 
amnesia:Handlingen hitills handlar om heroine en tjej som förlorar minnet efter en olycka. Hon försöker ta reda på vem hon är och vad hon har för relation till personerna hon träffar, men så fort hon tror sig börja förstå sammanhanget händer något som gör att allting rasar samman. Jag älskar den här creepy känslan av att ingenting riktigt stämmer, det är den som gör serien så sevärd.
 
 
dogdays: jag hittade ingen handling om den,men det jag har sett är att det handlar om ett land där dom
letar efter en krigare som ska rädda landet,då en helt vanlig skolpojke kommer till landet och blir deras
hjälte sry för dålig förklaring jag har bara sett avsnitt 1
 
 
 

dagens vill ha

gud dom är såå söta ^.^ jag vill värkligen ha en,och jag köpte en så skulle de heta shen eller kyoya eller black eller kanske något annat namn jag kunde komma på. 
 
 
 
 
 
 
någon som vet vart man kan köpa dom? :D 
 
 

15 saker ni inte visste om mig

* jag är rädd för höga höjder och ormar 
 
* jag kollar på mer animes än vad jag läser manga 
 
*jag älskar att lyssna på hög musik på både dator och mobil
 
*jag har gått på fotboll,teater och kör 
 
*jag älskar glass
 
*mina två favorit vocaloids är gumi och miku
 
*jag vill värkligen lära mig spela piano världen finaste instrument enligt mig 
 
*jag älskar låtar som inehåller mycke av piano och gittar
 
*alice i underlandet är en av mina favorit filmer
 
*jag gillar att läsa böcker 
 
*jag blev intreserad av manga genom min kompis 
 
*jag kollar nästan alldrig på musikvideosarna när jag lyssnar på musik
 
*när jag var lite ville jag rida och spela gittar 
 
*jag tycker snö är fint
 
*jag gillar att vara ensam hemma

veckans band

hejsan veckans band blev screw ett band som jag hittade igår jag tycker dom är jätte bra ^^ så nu tänkte jag lägga ut lite awsome låtar med dom hoppas ni kommer gilla :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

dagens citat


studiedag imorgon

hejsan bloggen idag har jag varit i skolan som vanligt,vi hade en super jobbig idrotts lektion känner mig helt slut,sen så ska vi oxå börja skriva noveller. detdär med novellerna kommer bli kul för jag älskar att skriva sagor t.ex håller jag på med en saga hemma som jag värkligen vill göra till t.ex en bok lite av mitt "önsketänkande" jag är värkligen nöjd med början men det svåra är namnet på den det kanske kommer bli "brothers can love but girls can hate" tycker det passa väldigt bra till min historia,det var ett tag sen jag höll på med den så jag kommer börja skriva mer på den imorgon. 

dagens citat

 

Amnesia

började kolla på en ny anime idag den heter amnesia,var jag hittade så finns det bara 5 avsnitt,men jag tänkte iaf lägga ut handling och opening :) hoppas ni kommer gilla den lika mycke som jag.
HANDLING:Handlar hittills om en tjej som förlorar minnet efter en olycka. Hon försöker ta reda på vem hon är och vad hon har för relation till personerna hon träffar, men så fort hon tror sig börja förstå sammanhanget händer något som gör att allting rasar samman. Jag älskar den här creepy känslan av att ingenting riktigt stämmer, det är den som gör serien så sevärd hittills!
 
opening: 
 

dagens 2 bloggtips

 
missnosebleed.blogg.se
 
candie.blogg.se 
 

städat klädkammaren

hejsan alla fina läsare idag var jag ovanligt trött i skolan jag låg typ och sov på min skolbänk ^.^ opsiii kanske inte väldens bästa sak när ens lärare skriker på en för att man inte jobbar utan ligger och sover. haha så med andra ord har min dag inte vart den bästa,hoppas det blir bättre imorgon. nu tänker jag bara ta det lungt och lyssna lite på musik.
 

dagens tre awsome låtar

mina tre nya favorit låtar :D hihi + bandet jag hittade igår som hette lost ash.
 
 
 
låten som yohio hade när han gick fram till scenen och dom berättade lite om honom. 

lost ash

hihi lost ash är ett nytt band som jag hittade igår :) hihi dom är faktist bra så nu tänkte jag lägga ut lite låtar med dom.
 
 
 
 
 
 
 
 

grymma yohio

hejsan igår va det ju melodifestivalen och grymaste yohio var ju med,jag gillar värkligen hans musik och jag tycker att det är bra att han vågar vara sig själv oavsätt va alla andra säger. så nu tänkte jag lägga ut låten han sjöng som hette heartbreak hotel + bilder på honom från igår hoppas ni gillar.
 
 
 
 
 
 
 

cupcakes och film ^^

hejsan bloggen igår var jag med rebecca jag vill bara säga att yohio var så grym igår eller vad tycker ni ?. okej vidare till min dag idag har jag och rebecca gjort cupcakes dom blev jätte små och söta :) sen så kollade vi på the perks of being a wallflower den var bra tycker jag,jag har velat se den ett tag nu för att nina dobrev är med i den,jag rekomenderar den aa det var lite om min dag vad har ni gjort?
 
 
 

strawberry panic

hihi började på en ny anime idag den heter strawberry panic,så nu som alltid tänkte jag lägga ut handling + opening själv tycker jag att den var helt okej,det är en jag kommer inte ihåg vad det heter ni vet sånnadär mangas och animes där tjejer kan vara kära i tjejer jag har glömt namnet. själv har jag ingenting emot det och jag har oxå hört att andra säsongen av strawberry panic är mycket bättre än den första,jag funderar på att kolla på någr avnitt till och se hur den blir. 
 
 
HANDLING: För nya överföring student Aoi Nagisa erbjuder St Miator Girls 'Academy henne chansen i en nystart och ett sätt att omdefiniera sig själv. Men dessa ädla avsikter går ut genom fönstret när hon fångar sin första glimt av heder elev Hanazono Shizuma, vars porslin vit hud och gudinnan-liknande skönhet lämnar Nagisa mållös. Det är valp kärlek vid första ögonkastet, men naiv Nagisa är omedveten om att Shizuma är en seriell hjärtekrossare som har satt siktet på Nagisa själv. Kommer Nagisa sluta som ett snäpp på Shizuma bälte eller inte ödet har andra planer i beredskap för den nya par? "Strawbeny Panic" är en hit manga och anime serien välkänd för amerikanska fandom som tillhörande Yuri genre som fokuserar på romantiska relationer mellan kvinnor. "Strawberry Panic" innehåller liten eller ingen uppenbar sexualitet bortom oskyldiga kramar och kyssar.
 
opening: 

ninapocki

hejsan alla läsare jag tänkte bara lägga ut min instagram,så om ni vill följa mig så heter jag ninapocki hihi namnet är inspirerat av bloggen,och så var det väldigt svårt för att det var så många namn som redan var tagna jag har drygt haft den i 3 veckor jag lägger mäst ut bilder på TVD och väldigt mycke manga. 
 

yohio med i melodifestivalen

hejsan alla fina läsare jag måste bara berätta något super awsome,yohio ska vara med i melodifestivalen. jag sitter lite i shock tillstånd här det kommer bli super awsome ^^ !! och det som är ännu grymare är att jag kommer kolla på melodifestivalen med fina becca och äta pocki :D sitter och längtar jag undrar värkligen villken låt han ska framföra spännande spännande jag kommer helt klart heja mäst på honom han e så grym. 
 

ritat lite

hihi idag fick jag lust att rita lite så jag fick lite inspiration från ao no exorcist,så jag ritade ameimon ^^ hoppas ni gillar själv blev jag nöjd med den. det som skulle kunna göra nästa vecka awsome skulle va om paketen från ebay kom :D 
sry för lite suddig bild
 

RSS 2.0